تارنمای پرورش زنبور عسل

نکات مهم زنبورداری و پرورش زنبور عسل

تارنمای پرورش زنبور عسل

نکات مهم زنبورداری و پرورش زنبور عسل

تاریخچه زنبور عسل

آنچه تا کنون مسجل شده این است که زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین بوجود آمده و زندگی می کرده است.اولین اثر وجودی انسان در روی زمین که در کاوش های زمین شناسی تا کنون بدست آمده متعلق به 600000 سال پیش است و حال آنکه همین کاوش های علمی در اعماق زمین نشان میدهند که زنبور عسل حدود 150 میلیون سال پیش وجود داشته و مشغول فعالیت و زاد و ولد بوده است منتها با این تفاوت که در آن زمان فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص به خود را ساخته و در آن زندگی می کرده است...

بقیه در ادامه مطلب

...حدود 50 میلیون سال بعد که دوره رشد و تکثیر شدید گیاهان و گل دادن آنها شروع شد زنبورها از حالت انفرادی خارج و زندگی اجتماعی را ترجیح دادند و جمعیت ها را بوجود آوردند.

نزدیک به 25 میلیون سال پیش یعنی زمانی که کوههای پیرنه،آلپ،کارپات،قفقاز،البرز و سرانجام هیمالیا تشکیل شدند وقت ازدیاد شدید همه حشرات از جمله زنبور عسل فرا رسیده بود.از این زمان و حتی از 40 میلیون سال پیش اثراتی از زنبور عسل به صورت سنگواره بدست آمده که اکنون در موزه های مختلف از جمله موزه زنبور عسل شهر وایمار WEIMAR در آلمان نگهداری می شوند.

روی دیوار غار بیکورپ BICORP در اسپانیا در یک اثر نقاشی شخصی دیده میشود که از یک جمعیت زنبور عسل که در داخل حفره سنگی زندگی می کرده مشغول برداشتن عسل است.

بابلیها و سومریها و ایلامیها که همه همسایگان ایران زمان مادیها و قبل از آن میباشند در نوشته هایشان بارها از زنبور عسل نام برده اند.

حضرت موسی در سال 1440 قبل از میلاد اسرائیلیها را به سرزمینی که در آن عسل و شیر جریان داشت برد.

هومر شاعر معروف یونانی که حدود 800 سال پیش از میلاد میزیسته در شعرهایش از زنبور عسل نام برده است.

در سال 1851 لانگستروت در امریکا پس از تکمیل کردن اختراع و کشف دیگران در ساخت کندو با قاب های متحرک،اولین زنبورستان با کندوهایی که همگی دارای قاب های متحرک بودند را ایجد نموده و پس از انجام آزمایش های لازم و مطمئن شدن از اقتصادی تر بودنش آنرا به بازار عرضه و در سطح تجارتی عمومیت داد.

بازماندگان همین خانواده پس از گذشت چند نسل هنوز هم در امریکا به کار زنبورداری و مخصوصا پرورش زنبور عسل در سطح جهانی و بین المللی ادامه میدهند.اختراع یا کشف قاب های متحرک بدون شک مهمترین کشف در تاریخ زنبورداری است بطوری که با ورودش به میدان،تمام اصول زنبورداری قدیم زیرورو شده جایش را به زنبورداری مدرن امروزی داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد